אני יודעת שבאופן כללי בהעסקה כזו, העוזרת נחשבת שכירה אני מתחילה להעסיק עוזרת בית., וצריך לשלם עבורה ביטוח לאומי ופנסיה.
במקרה הספציפי שלי, העובדת הנ״ל מוגדרת כעצמאית כי יש לה עסק לא-קשור משלה שהיא עובדת בו (בנוסף לעבודה בניקיון). לטענתה זה אומר שאני לא צריכה לשלם ביטוח לאומי, כי היא כבר משלמת עבור עצמה.
מה ההנחיות במקרה כזה, שבו העובדת נחשבת עצמאית באופן בלתי תלוי לעבודה אצלנו? האם עליי לשלם ביטוח לאומי, ואם כן, האם התשלום שלי יכול לפגוע בה איכשהו כעצמאית (מול ביטוח לאומי או רשויות המס וכו׳)?
תודה רבה!